hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

tirsdag den 4. oktober 2016

kylling med bagte kartofler.

Bagte kartofler behøver jo ikke være kedelige i udseende. Jeg stak et grillspyd igennem dem og skar i en skrå linie hele vejen ned til spyddet mens jeg drejede kartoflen. I 90'erne havde jeg sådan en fancy lille kniv til formålet. Købt på tv-shop af alle steder. Lidt pinligt, men det havde jeg altså. Og jeg siger dig, min mors frokostborde var prydet med spiralagurker. Nå, men tilbage til dagens mad. De blev penslet med lidt olie og salt og peber og så ellers 180 grader i 45 minutter.

Blomkålene er kogt, så der stadig er bid i dem. Skal vi ikke lade de døde overkogte grøntsager blive i fortiden?
Første gang jeg fik et blomkål der ikke var kogt ihjel, troede jeg det havde fået for lidt. Jeg var jo vant til det andet. Det griner vi stadig af engang imellem min mor og jeg.

Kyllingen er en filet, med hytteost, og kalkunbacon. 180 gr. 20-25 min.

serveret med hummus.


Ingen kommentarer: