hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

onsdag den 21. september 2016

omelet / æggekage med spidskålssalat.

Omelet er for mig, noget af det kedeligste mad jeg kan komme i tanke om - HVIS der ikke gøres noget ved det. Sådan gang æg på panden, som hverken har salt eller peber som minimum. Ellers tak.

Den her er fyldt med spinat, kogte kartofler og bacon. Serveret med en af mine favoritter spidskål. 


Det er en hurtig ret, som smager godt og som mætter. Den er nærende indeholder en go portion protein, som vi skal have fordelt ud over hele dagen. Ikke blot én gang. Jeg lærte engang, protein skal være i kroppen når, den har brug for det. Hvis din krop har brug for protein omkring middag, så er det jo for sent at du spiser protein om aftenen, så fordel det ud over dagen. Og det forsøger jeg så nu. Det kan jo ikke skade. 

At lave en decideret opskrift er svært, da jeg ofte laver mad på slum. Og jeg er så absolut ikke for fancy, til at købe frosne grøntsager. 

omelet. 
100 gr. bacon i tern, ristes sprøde på panden. 
tilsæt 5 kugler frossen spinat og salt og peber. 

ca. 5 kogte kartofler skæres i tern og op i panden med dem. 

5 æg piskes med en spsk. hytteost. og 1 dl. mælk. det hældes i panden, som skrues ned på en mellem/lav niveau. når æggenene er stivnet er den færdig.

snit et halvt spidskål fint. Mit er ikke videre fint snittet, da jeg godt kan lide det lidt grovere og ikke så smuldret.
0,5 kogte edamame bønner.

dressingen er en klassisk vinagrette.
halv sennep og olie. smagt til med salt og honning.
Jeg skriver ikke deciderede mål, da det er meget individuelt.. Jeg bryder mig foreksempel ikke om den meget søde dressing. 


Ingen kommentarer: