hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

onsdag den 23. marts 2011

Rice cereal treat

rice cereal treat.

Det er produkt der ofte bruges i cake shows på tv, for at holde formen. Så her får du opskriften til at kunne lave det selv.

3 spsk. smør

10 oz. skumfiduser ( 1 oz. er ca. 28,34 gr.

6 cup rice cereal ( 1 cup er ca. 2,36 dl. )

spray el. smør til at smøre din bradepande.



1. Smelt smørret ved lav varme.

2. put skumfiduser i,

3. når alt er smeltet, tages det af varmen.

4. bland alt rice cereal i, når det er blandet godt.

kommes det i et smurt fad. presses godt sammen, med et stykke bagepapir på toppen.

Kan holde sig i op til 6 uger hvis du fryser det i en tæt beholder. Ellers ikke mere end et par dage.

Det skulle være fantastisk når du bygger og former kager, til en mere fast støtte.

Nu er min portion færdig, og til mit formål, nemlig at bruge det til at opbygge ting og holde en struktur i mine kager, tror jeg det er helt fantastisk. det er noget virkelig klistret noget.
Men til at spise, siger det mig abselut intet! Det er sødt og kun det. Men ungerne vil garanteret elske det.
Hvis det var til at spise, ville jeg nok erstatte noget af smøret med en god chokolade eller noget peanutbutter som jeg har set forslået nogle steder. Skær det ud i passende stykker ca. 3*3 cm og server.

Ingen kommentarer: