hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

lørdag den 19. marts 2011

5 blads rose i sugarpaste / fondant

Jeg har lavet en 5 blads rose med en "how to". Den er meget virkelighedstro (amatør), man kan høre opvaskeren bipper, og hunden der tripper rundt ud og ind ad hundelemmen. Men det er jo en del af det virkelig liv. :)

Dette er en tæt rose og blot én måde at lave roser på. Der er så mange forskellige roser og kan godt lide, at der også er forskellige måder at lave dem på, som alle har deres helt eget udtryk. Denne her rose er hurtig, alt er spiseligt. Nogle bruger en flamingo kugle som centrum, andre en kegle som her.

Åhh.. det djævelens genskær. Jeg håber I får noget ud af det alligevel

1. Roseknoppen. Start med et tørt centrum, du kan se på min arbejdsflade ligger flere tørre kegler. Det gør det så meget lettere at styre din rose når du arbejder. Ved de første 2 blade skal de helt rundt om keglen. Læg mærke til jeg springer et blad over når jeg tager nr. 2 blad omkring keglen.




2. Fra rosenknop til rose

Når bladene er samlet omkring, skal der "nørkles" lidt, for at få det helt rigtige udtryk i rosen. Du kan bruge hænderne et veinging tool eller ball tool. Det er blot eksempler. Har du ikke et veining tool, kan du også bruge en tandstik, bare gør det lidt forsigtigt.

3. Endnu en omgang blade. Du bestemmer selv hvornår du vil stoppe. Det kan være at du på et tidspunkt skal gå op i størrelse af din 5 petal rose cutter. Jeg har sprunget det første over da det er det samme for hver omgang.

Ingen kommentarer: