hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

torsdag den 9. oktober 2008






Sugarpaste er let at arbejde med, men det bliver lidt lettere, når der er lidt værktøj til rådighed.






Her er der lidt grundlæggende, for det er virkelig et kæmpe marked og man (JEG) kunne købe mig fattig.





En kagespartel er et fantastisk undervurderet stykke værkøj. Og jeg ville nødig undvære den. Jeg synes, det er lettere at smøre glasur ud med den end en kniv eller bagsiden af en ske.






Majsstivelse er et must!

Tag en lille smule under din sugarpaste/dekorationsmasse mm., og det vil forhindre det i at hænge fast på bordet.


TIP: Put det som på billedet i en nylonstrømpe og bank det forsigtig på bordet. Så undgår du der kommer alt for meget.





Et udvalg af gode redskaber.
Ja, min lille kniv er knækket, men den er så god, så jeg bruger den stadig..
Pensel: god til at lime ting sammen med. jeg bruger bare vand som lim
En skumpude. Den er virkelig god, og uundværlig når der laves blomster og blade.
Kagerulle: Igen en lille kagerulle af plastik, det er rart at have små redskaber når der arbejdes med mindre ting. En stor kagerulle virker så voldsomt. Men der er også rullere der er specielt lavet til dette. Vigtigst er dog, at det ikke hænger i. Igen husk tippet med majsstivelse.
Til højre, ligger "balling pen" Den vil du bruge ved blomsterblade mm. når du ønsker et mere naturligt look.
Alle disse redskaber er købt i en pakke til fornuftige penge.
Det er ikke vist, men find et godt underlag, som er godt at arbejde ved. Du kan købe specielle underlag, selv bruger jeg et bageunderlag fra tupperware, jeg synes det er rart med så stort et arbedssted.




Ingen kommentarer: