hurtig taco

Overskriften burde nok hedde. Nemt - nemt - nemt!  Taco er bare slet ikke til at spise ordentligt. Og det smager da for godt til kun at spis...

onsdag den 20. juli 2011

chokolade ganache.pisket part 2

Så har chokolade ganachet stået på køl siden igår. Det bliver ca. til 24 timer.
Jeg har været meget spændt om det ville lykkedes, jeg har aldrig før prøvet at lave det.

1. Jeg startede piskeren på det mindste trin, i tilfælde af at chokoladen var faldet lidt til bund, så piskerisene kunne få fat ligeså stille og "trevle" det op.



2.
Der var ingen bundfald så hurtigt videre og over i en større skål og piske videre, jeg sætter den efter lidt tid op på fuld knald, men det kan jeg godt se ikke er en god ide. Det er svært at forklare, men det så ud som om den kunne finde på at skille, så ned på trin to, og mums, det har samme lufttighed som flødeskum men med en hel FANTASTISK smag. Bare tænk Sarah Bernard kage, og du kan smage cremen..

3. Jeg har puttet det i en tyl pose, da denne kage har nogle kanter som jeg gerne vil have helt fyldt ud, pga. udseendet når den skæres...
3. Så blev den crumcoated og skal nu blot dekoreres. Jeg har 2 ens dele, af kagen på den ovenstående billede.


Jeg glæder mig til at servere den for mine gæster.

Ingen kommentarer: